It's time to #GoLocal: Hoe lokaal toerisme stimuleren?
De toeristische sector kreeg het zwaar de verduren tijdens de pandemie. Terugkeren naar het “oude normaal” is niet evident, het besmettingsgevaar loert nog steeds om de hoek. De angst om te reizen is dan ook nog steeds aanwezig, zeker wat verre internationale trips betreft.
Een vakantie dicht(er) bij huis lijkt de gulden middenweg. Steden, travel agencies en touroperators zetten dan ook massaal acties op poten om lokaal toerisme te stimuleren. Zo ook OTA (online travel agency) Agoda, met een krachtige, inspirerende campagne, waar zowel logiesuitbaters als toeristen hun voordeel uit kunnen halen.
GoLocal: een campagne van Agoda over alle kanalen heen
Het initiatief GoLocal heeft als doel – zoals de naam al doet vermoeden – lokaal toerisme aan te moedigen. Onderstaande video brengt de boodschap mooi in beeld:
"We will encourage to safely learn to travel again & help to find the largest choice and best value deals to do so.”
Agoda
Naast reclame op agoda.com/golocal en hun social media kanalen, stuurt Agoda ook aan op een samenwerking met de logies-uitbaters op het platform. Zo vragen ze aan Europese hotels, B&B’s en vakantiewoningen om een extra korting aan te bieden aan Europese klanten om zo deze doelgroep aan te zetten tot reizen en dus meer reserveringen te genereren. In ruil krijgen de deelnemende partners extra zichtbaarheid op de verschillende platformen alsook via een speciale badge.
"I’ll cherish my own backyard, with its wonders great and small. I’ll get to know the locals, they’re my neighbors after all"
Agoda
Wil je graag deelnemen aan GoLocal?
Ben je Stardekk klant en promoot je jouw accommodatie al op Agoda? Dan is deelnemen heel eenvoudig! Ga naar agodaconnectivity.com/cubilis en laat via het formulier weten dat je interesse hebt.
Staat jouw accommodatie nog niet op Agoda.com, maar wens je meer info? Geef een seintje via het contactformulier hieronder, we helpen je graag verder!