Hoe maximaliseer je efficiënt je online aanwezigheid met OTA’s?

Online Travel Agencies (OTA’s) zijn tegenwoordig niet meer weg te denken in de reisindustrie en een onmisbare schakel in jouw online distributiestrategie. Wel kende het OTA-landschap de laatste jaren een enorme evolutie en zorgde de corona-pandemie voor een opmars van het toerisme in eigen land en bijgevolg ook een toenemend succes van lokale platformen zoals Logeren in Vlaanderen en Voordeeluitjes.nl.

Stardekk
20/4/21

Is het voor hoteliers of B&B uitbaters belangrijk om ook aanwezig te zijn op diverse online boekingskanalen? Zeer zeker! Reizigers zoeken en vergelijken via Booking.com of Expedia diverse hotels, om dan vervolgens op jouw eigen hotelwebsite de reservatie te maken. Hoe sterker je dus online aanwezig bent, hoe groter de kans dat jouw accommodatie gezien wordt en hoe meer boekingen jij kunt genereren.

Hoe maximaliseer je efficiënt je online aanwezigheid via OTA’s?
“Het is belangrijk om je accommodatie op het juiste kanaal te promoten om zo een maximale bezettingsgraad te bereiken.“

Manage jouw online zichtbaarheid efficiënt

In een vorig artikel hadden we het al over de parameters om net die OTA(‘s) te kiezen die het beste aanleunen bij jouw type accommodatie en jouw type gasten. Heb je bepaald via welke OTA’s je jouw accommodatie zal aanbieden, dan is het de kunst om al deze verschillende online kanalen optimaal te beheren.

Onze Stardekk Channel Manager (Cubilis) is daarvoor de ideale tool en biedt tal van voordelen:

  • Je hanteert een optimale prijsstrategie dankzij flexibel instelbare tariefplannen.
  • Real time synchronisatie van prijzen en beschikbaarheden op alle kanalen waardoor overboekingen verleden tijd zijn.
  • Kwalitatieve integraties mogelijk mogelijk met ruim 200 OTA's.
  • Je betaalt volgens de grootte van jouw accommodatie.

Schenk ook aandacht aan directe reserveringen

Maar los van jouw aanwezigheid op externe boekingssites, is het ook noodzakelijk om voldoende aandacht te besteden aan jouw eigen hotelwebsite en booking engine.

OTA’s zijn populair, klopt! En heel wat reizigers boeken inderdaad via deze platformen. Maar wist je dat maar liefst 50% na het vinden van een geschikt hotel via een OTA toch nog de officiële hotelwebsite opzoekt. Hoe meer boekingen je kan binnenhalen via de eigen website, hoe minder commissie je moet betalen.

Om het boekingsproces op jouw eigen website te optimaliseren, vind je bij Stardekk een commissievrije online reserveringsmodule. Gebruik deze Cubilis boekingsmodule in combinatie met de inbegrepen prijsvergelijkingstool Ratebox en overtuig zo nog meer websitebezoekers om de directe boeking te voltooien.

De online reserveringsmodule Cubilis laten we naadloos overgaan in de look & feel van je website, waardoor bezoekers een vertrouwd gevoel krijgen. Ook het online betalingsproces verloopt vlot en veilig dankzij de integratie met diverse payment providers.

Hoe maximaliseer je efficiënt je online aanwezigheid via OTA’s?

Een goede mix is een must

Met Cubilis genereer je dus moeiteloos rechtstreekse boekingen via je eigen website, als reserveringen via online boekingsplatformen. Een winnende combinatie! Onderzoek bij onze Stardekk-klanten toont aan dat 20% van de reservaties nog steeds directe boekingen zijn, via de eigen bookingsmodule. De rest komt binnen via verschillende OTA’s. Op hoe meer OTA’s je adverteert met jouw hotel of B&B, hoe groter de invloed op de bezettingsgraad zal zijn.

Probeer Cubilis gratis uit!

Ontdek nu hoe Cubilis ook online de zichtbaarheid van jouw accommodatie kan maximaliseren. Vraag hieronder je gratis demo aan!

Lees ook

Hoe gebruik je Google Hotel Ads voor jouw hotel of B&B?

Ontdek de kracht van betalingen met Virtual Credit Cards in je hotel of B&B

Vereenvoudig je prijszetting en distributie met een AI-gestuurde Channel Manager