Click. 2021 brengt hoopvolle boodschap

Van 16 tot 18 maart vond het Click. event van Booking.com plaats, the place to be voor de belangrijkste spelers in de reissector. Deze keer niet op de vaste stek in Amsterdam, wel 100% digitaal.

Stardekk
30/3/21
Click. 2021 brengt boodschap van hoop

Tijdens dit jaarlijkse internationale event spreken de meest ervaren leidinggevenden van Booking.com hun partners toe om hen te informeren, te inspireren en inzichten  in de toekomst te verschaffen.

Dit jaar wilde Booking.com vooral hun partners een hart onder de riem steken en ervoor zorgen dat ze klaar staan voor 2021. Het jaar dat ongetwijfeld de geschiedenis zal in gaan als één van de belangrijkste binnen de toeristische sector.

Wij sommen de hoogtepunten van dit toonaangevend online event even voor je op.

2021 gaat over opportuniteiten

Natuurlijk kon men op het event niet om de Covid-pandemie heen. CEO Glenn Fogel sprak de partners moed in na een jaar vol uitdagingen en zei hen dat hoop onderweg is dankzij de komst van het langverwachte vaccin. De focus lag dan ook op strategische raad, producten, tools en services die de partners de komende maanden zullen nodig hebben om er terug te staan.

Nieuwe tools en een geüpdatet Genius-programma

Tijdens deze driedaagse had Booking.com het ook uitgebreid over de tools en programma’s die het afgelopen coronajaar gelanceerd werden, zoals bijvoorbeeld nieuwe dashboards met cruciale data waarop partners zich kunnen concentreren vanaf het moment dat de reismarkt zich terug begint te herstellen.

Ook de toekomstvisie wat betreft het vernieuwde loyaliteitsprogramma Genius werd uit de doeken gedaan. Het Genius-programma bezorgt accommodaties meer online zichtbaarheid en vergroot dus de kans op meer reservaties en een hogere omzet.


Lees hoe je kan instappen in het Genius-programma.

"We zullen er komen en Booking.com zal er alles aan doen om die dag sneller dan verwacht te bereiken."

CEO Booking.com

Click. 2021 brengt boodschap van hoop

Sterke nadruk op Connected Trip

De coronapandemie veroorzaakte een duidelijke verschuiving in het consumentengedrag wat betreft mobiel boeken. In 2020 verliep het boeken van meer dan 60% van alle overnachtingen op Booking.com trouwens al via mobiele toestellen. Een absoluut record!

Door nog sterker te focussen op de Connected Trip wil Booking.com de concurrentie met Google aangaan en de reizigers stimuleren om een complete reis in één boeking samen te stellen. Booking.com wil daarom nog meer inzetten op het aanbieden van aanvullende diensten zoals auto’s, vluchten, taxi’s en attracties.

Duurzaamheid voorop

Duurzaamheid wordt alsmaar belangrijker in onze maatschappij en was bijgevolg ook een belangrijk thema op Click. Uit onderzoek blijkt dat 70% van de consumenten sneller voor een bepaalde accommodatie zou kiezen als ze weten dat die initiatieven neemt met het oog op duurzaamheid. Daarom is het heel belangrijk dat je als hotelier je sterktes en inspanningen rond duurzaamheid up-to-date houdt.

Meer info? Ontdek de hoogtepunten van Click.2021

Lees ook

Hoe gebruik je Google Hotel Ads voor jouw hotel of B&B?

Ontdek de kracht van betalingen met Virtual Credit Cards in je hotel of B&B

Vereenvoudig je prijszetting en distributie met een AI-gestuurde Channel Manager